benefits-of-chia-seeds

Putin despre o nutritie corecta

Acum putin timp scriam articolul “Toate drumurile duc la…pamant”, in care povesteam despre cartea Studiu China, carte de capatai a nutritiei.

Incepeam asa: “Am crescut cu cartofi prajiti si branzica rasa deasupra (profanii stiu despre ce vorbesc :P), apoi am mancat sa supravietuiesc, apoi am fost vegetariana, apoi raw-vegana, iar acum mananc corect (exceptand dulciurile L).

Trecand prin multe experiente culinare, fiind un om extrem de pretentios cu mancarea (un ex. nu am putut manca legume pana la 26 de ani), neavand un cult al nutritiei, fiind victima manifestarii iubirii prin mancare al tertilor, am gresit mult, adica am invatat mult. Si corpul meu a suferit odata cu fiecare etapa. Si, desigur, sunt genul de persoana la care conteaza si daca bea un pahar de apa in plus : – ))”.

Vom incepe de acum o serie de articole despre o nutritie corecta, astfel incat sa sustinem un nivel de energie corect, sa fim sanatosi si sa slabim, daca e cazul.

Eu am avut multe kg in plus in perioada mea de glorie si nu voi da vina pe viata, pe munca, pe situatii, pentru ca nu e vina lor – e vina mea, insa acum am intelegere fata de mine. Acum mai am 2 kg in plus. La inaltimea mea, 2 kg fac inca diferenta. Voi documenta acest proces si voi reveni cu poze intru veridicitatea celor spuse. Cand ai atatea kg in plus, sigur te confrunti cu o situatie mentala care te depaseste, oricat ti-ar placea mancarea. Cand am reusit sa ies din situatia respectiva, am descoperit formula corecta de a slabi frumos – fara a-ti afecta sanatatea, fara a acumula repede inapoi, fara a avea urme pe piele. Si am facut asta in timp ce munceam, studiam si ma gospodaream. Asa ca scuzele cu nu am timp nu stau in picioare pana la capat.

Poti sa fii si slab/fit, dar sa nu fi tonifiat si atunci, estetic, tot nu e un pachet frumos.

Nu exista miracole si nu cred in diete (sa mananci disociat, sa mananci proteic, sa nu mananci X, etc.). Trebuie sa aveti capacitatea sa intelegeti ca cea mai buna formula intru sustenabilitate este cea a echilibrului si ca se lanseaza pe piata multe formule care va ajuta pe moment, insa apoi tot de tine depinde mai departe. Stiu ca vreti rezultate rapide, insa la fel de rapid va veti afecta sanatatea pe termen lung si la fel de rapid veti pune inapoi, refuland. Pentru ca orice abtinere fortata, refuleaza. Va retrimit la articolul lui Gretchen despre abtinere si moderatie, http://www.gretchenrubin.com/happiness_project/2012/10/back-by-popular-demand-are-you-an-abstainer-or-a-moderator/.

Micul meu dejun: un pahar cu apa intai, apoi intr-un iaurt 2% grasime, am pus cerealele integrale, semintele de canepa, semintele de chia si coacazele deshidratate si neindulcite din poza. Un ceai verde la final.IMG_3305

Semintele de chia contin:

  • De 5 ori mai mult calciu decât laptele
  • De 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât afinele
  • De 3 ori mai mult fier decât spanacul
  • De 2 ori mai multe proteine decât orice alte boabe sau seminţe
  • De 2 ori mai mult potasiu decât o banană

Sămânţa de cânepă decorticată conţine în principiu 30% proteine, 42% grăsime şi 15% carbohidrati. Proteina din cânepă conţine toţi cei 21 de aminoacizi cunoscuţi, inclusiv cei 8 aminoacizi esenţiali pe care organismul uman adult nu îi poate produce (leucina, lizina, metionina, fenilalanina, triptofanul, valina şi treonina).

Gustarea: la 10.30, un kiwi.

 

Pranzul: legume (broccoli, cartofi dulci, apio, ghimbir) la tigaie trase in putin ulei de cocos si quinoa alaturi, in poza de mai jos

IMG_2400

Quinoa nu conţine gluten şi poate fi uşor de digerat. O recomandă şi conţinutul de fier, magneziu, vitamina E şi acizi graşi nesaturati. O doză de quinoa vă asigură peste 50% din necesarul de fibre de calitate. În plus, fibrele asigură şi eliminarea substanţelor nocive.

Motivarea si vointa nu’s de colea J. Daca ar fi la indemana oricui, toti am fi departe.

Voi reveni cu meniurile din urmatoarele zile si cu detalii despre programul de sport. Da, da…nu merge fara sport.

 

Alegeti sanatos, la fiecare pas. Va veti simti mai bine si veti imbatrani frumos. :-)

Reply